Hoewel de website er al best mooi uitziet, willen we je laten weten dat de huidige look en feel van de website nog niet de definitieve stijl is. Pas na de zomervakantie gaan we over naar de juiste kleuren en sfeer die passen bij Pont tot Park.
Bij AM, het bedrijf dat door gemeente en Woningbedrijf is gevraagd voor de ontwikkeling, werken ze met een speciaal "DNA". Het DNA bestaat uit drie of vier essentiële kenmerken die Pont tot Park uniek maken. Die kenmerken worden vertaald naar tien regels die heel belangrijk zijn voor de ontwikkeling van het gebied. We willen graag zoveel mogelijk mensen betrekken bij het bepalen van deze essenties.
We hebben al met verschillende mensen gesproken, zoals de huurdersraad, wijkplatforms, Welzijn Velsen, de Winkelstichting, de kunstcommissie en zelfs de wijkagent. We hebben aan al die mensen gevraagd: 'Wat maakt IJmuiden nou echt IJmuiden?' Op de grote start bijeenkomt na de zomer, laten we alle essenties zien en kun jij aangeven welke jij het beste vindt. Daarna kiezen we de drie of vier meest populaire kenmerken uit.
Als we het DNA eenmaal hebben bepaald, gaan we ermee aan de slag! Onze architect, stedenbouwkundige en andere belangrijke mensen gaan dan op basis van dat DNA verder werken. Het reclamebureau gebruikt het DNA als belangrijkste basis voor de projectstijl van Pont tot Park, ook voor de website. Voordat we zover zijn, moeten we eerst het DNA hebben vastgesteld. Daarom blijft de website nu nog even neutraal.